Üdvözlünk

Mérföldkőhöz érkezett Abony önkormányzata, hiszen 2020.01.30-tól az Önkormányzati Tv-n keresztül élőben közvetítik a testületi üléseket, a várost érintő fontosabb eseményeket.
Ezzel sokkal szélesebb érdeklődői kör számára teszi lehetővé a város, hogy naprakész ismeretekkel rendelkezzenek a lakók, rálátással bírjanak az őket érintő kérdésekben. Az Önkormányzati Tv-n visszanézhetőek a testületi ülések, napirendi pontok, képviselői hozzászólások, városunkról készült anyagok, fontosabb eseményekről készült felvételek.
Mindez kereshető formában. Ezáltal az önkormányzat lehetővé teszi, hogy a választópolgárok közelebb kerüljenek a képviselőikhez, az általuk végzett munkához.
Abony Város
Polgármesterétől
H-2740 Abony, Kossuth tér 1.
JT/42-1/2020.
M e g h í v ó
Tisztelettel meghívom a
2020. február 10-én (hétfőn) du. 17.00 órakor
tartandó KÖZMEGHALLGATÁSRA.
A közmeghallgatás helye: Polgármesteri Hivatal Díszterme
Abony, 2020. január 24.
Pető Zsolt polgármester
Meghívottak:
Polgármesterétől
H-2740 Abony, Kossuth tér 1.
JT/42-1/2020.
M e g h í v ó
Tisztelettel meghívom a
2020. február 10-én (hétfőn) du. 17.00 órakor
tartandó KÖZMEGHALLGATÁSRA.
A közmeghallgatás helye: Polgármesteri Hivatal Díszterme
Abony, 2020. január 24.
Pető Zsolt polgármester
Meghívottak:
- Képviselő-testület tagjai
- Valamennyi bizottsági tag
- dr. Gáspár Anita aljegyző
- Polgármesteri Hivatal Osztályvezetői
- Földi László országgyűlési képviselő
- Város díszpolgárai, helyi társadalmi és civil szervezetek képviselői
- Helyi intézményvezetők
- Magdáné dr. Rostás Boglárka – a Ceglédi Járási Hivatal mb. vezetője
- id. Raffai László –Roma Nemzetiségi Önkormányzat Elnöke
- Gáspár Csaba Abokom Közhasznú Nonprofit Kft. és Abonyi Városfejlesztő Kft. ügyvezetője
Pető Zsolt polgármester kezdeményezésére az Abonyi Birkózó Club vezetősége, a Polgármesteri Hivatal munkatársa, valamint a tervező csapat egyeztetést tartott január 29-én.
A megbeszélést Pető Zsolt azért kezdeményezte, mert mindenképpen szeretne már mielőbb eljutni az alapkő letételéig, illetve a csarnok megépítéséig. „Mindezt megígértem a birkózóknak, és Abony Város Díszpolgárának, a Nemzet Sportolójának, Varga Jánosnak is. Ennek az ügynek mindenképpen nagy segítője leszek.”- mondta a városvezető
Az Abonyi Birkózó Club előkelő helyen áll az országos rangsorban, saját nevelésű versenyzőik az ország élvonalába tartoznak. Jelenleg egy meglehetősen régi teremben edzenek, mely nem felel meg a modern kor követelményeinek. Az új csarnok építésének lehetősége már 2007-ben felmerült, de ekkor nem volt elegendő az a forrás, melyet a minisztérium biztosított. Az új létesítmény építését az abonyi önkormányzat képviselő- testülete is támogatja – korábban meghozott határozata alapján- 30 millió 200 ezer forinttal. A minisztériumi támogatás is rendelkezésre áll, ennek összege 60 millió forint. A rendelkezésre álló 90,2 millió forint azonban valószínűleg nem lenne elég ekkora létesítmény megépítésére. Emiatt az Abonyi Birkózó Club kérte a Magyar Birkózó Szövetség támogatását, ennek értelmében újabb 108 millió forintos támogatást kaphat a csarnoképítési projekt. Az ezzel kapcsolatos döntés már nyilvános, megjelent a szakszövetség honlapján is.
Így mindösszesen 198,2 millió forint áll rendelkezésre a célra. A támogatási szerződést még nem írták alá, de a sportszervezet mindent megtesz annak érdekében, hogy ezt mielőbb megtehessék. Az új birkózócsarnok a tervek szerint a Gyulai iskola udvarán épülhet fel, tanórák alkalmával azt használhatják majd a diákok is. Pető Zsolt polgármester mindenben segíteni fogja az abonyi birkózók álmának megvalósítását, azt, hogy végre megépülhessen a korszerű csarnok.
Lőrinczy Veronika
A Magyar Posta Zrt tájékoztatása szerint 2020 február 1-től változik az abonyi postahivatal nyitvatartása, hétköznaponként minden nap reggel 8 órakor nyitnak, szerda kivételével este 18 óráig, és szerdai napokon 19 óráig tartanak nyitva. Szombatonként és vasárnaponként továbbra sem lesz nyitva az abonyi posta.
Abonyi Polgármesteri Hivatal a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 45. § (1) bekezdése alapjánpályázatot hirdet
Abonyi Polgármesteri Hivatal
Gazdasági Osztály
gazdasági ügyintéző munkakör betöltésére.
Gazdasági Osztály
gazdasági ügyintéző munkakör betöltésére.
A közszolgálati jogviszony időtartama: határozatlan idejű közszolgálati jogviszony
Foglalkoztatás jellege:Teljes munkaidő
A munkavégzés helye:Pest megye, 2740 Abony, Kossuth tér 1.
Ellátandó feladatok:-Könyvelési, kontírozási feladatok ellátása az ASP gazdálkodási szakrendszerben, -Részvétel a zárlati teendők elvégzésében, a beszámoló elkészítésében, a havi és negyedéves kincstári adatszolgáltatások teljesítésében, -Egyeztetések elvégzése, analitikus nyilvántartások vezetése, -Kimutatások, jelentések készítése, -Kapcsolattartás az önkormányzat fenntartásában lévő intézményekkel, -Érvényesítés, pénzügyi ellenjegyzés.
A munkakörhöz tartozó főbb tevékenységi körök:A közszolgálati tisztviselők képesítési előírásairól szóló 29/2012. (III. 7.) Korm. rendelet 1. melléklete szerint: „19. Pénzügyi és számviteli feladatkör
Jogállás, illetmény és juttatások:A jogállásra, az illetmény megállapítására és a juttatásokra a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény rendelkezései , valamint a(z) az Abonyi Polgármesteri Hivatal Közszolgálati Szabályzata az irányadók.
Pályázati feltételek:
• Magyar állampolgárság,
• Cselekvőképesség,
• Büntetlen előélet,
• Főiskola, A II. besorolási osztályban: Gazdasági középiskolai végzettség; vagy középiskolai végzettség és gazdaságtudományi, statisztikai, banki ügyintézői, informatikai, műszaki, logisztikai, menedzserasszisztens szakképesítés.”Az I. besorolási osztályban: Felsőoktatásban szerzett gazdaságtudományi, közszolgálati, műszaki menedzser, gazdasági agrármérnöki, jogi, szakképzettség; vagy felsőoktatásban szerzett szakképzettség és gazdaságtudományi, statisztikai, informatikai, műszaki, logisztikai felsőfokú, illetve mérlegképes könyvelő szakképesítés.,• Vagyonnyilatkozat tételi eljárás lefolytatása,A pályázat elbírálásánál előnyt jelent:• 1-3 éves szakmai gyakorlat, - MS Office (Word, Excel, PowerPoint) magas szintű ismerete, - ASP gazdálkodási szakrendszer ismerete, - Helyismeret, - Felsőfokú végzettség, - Közigazgatási alap- és/vagy szakvizsga, - Több, a képesítési előírásoknak megfelelő képesítés.Elvárt kompetenciák:• Kiváló szintű -Önállóság, precizitás, megbízhatóság, felelősségtudat, terhelhetőség, - ,• Magas szintű szóbeli és írásbeli kifejezőkészség, ,• - Csapatmunkára való alkalmasság, együttműködés. ,A pályázat részeként benyújtandó iratok, igazolások:• A pályázó szakmai életútját részletesen bemutató fényképes önéletrajz a 87/2019. (IV.23.) Korm. rendelet 1. sz. melléklete szerint,• Végzettséget igazoló bizonyítványok másolatát,• Három hónapnál nem régebbi erkölcsi bizonyítványt,• Nyilatkozat a pályázati anyagában foglalt személyes adatainak kezeléséhez.A munkakör betölthetőségének időpontja:A munkakör legkorábban a pályázatok elbírálását követően azonnal betölthető.A pályázat benyújtásának határideje: 2020. február 14.• Cselekvőképesség,
• Büntetlen előélet,

Az ülés helye: Polgármesteri Hivatal Díszterme
Pető Zsolt
polgármester
A személyi kedvezményhez szükséges orvosi igazolásról - A személyi kedvezmény a személyi jövedelemadóból vehető igénybe.
A háziorvosoknak, szakorvosoknak, a tavaly kiállított személyi kedvezményre jogosító igazolásokról 2020. január 31-éig kell elektronikusan adatot szolgáltatniuk a NAV-nak.
Személyi kedvezményre az jogosult, aki a súlyos fogyatékosságnak minősülő betegségekről szóló kormányrendeletben említett betegségben szenved és erről orvosi igazolással rendelkezik, továbbá aki rokkantsági járadékban vagy fogyatékossági támogatásban részesül, és jogosultságát külön jogszabály alapján állapították meg. A személyi kedvezményhez szükséges orvosi igazolást szakambulancia, kórházi osztály szakorvosa, vagy az általuk készített orvosi dokumentáció alapján a háziorvos állíthatja ki.Az orvosi igazolás kötelező tartalmi elemei: - a súlyosan fogyatékos személy természetes személyazonosító adatai (családi és utóneve, születési családi és utóneve, születési helye és születési ideje, anyja születési családi és utóneve), lakóhelye, adóazonosító jele,- az igazolás alapjául szolgáló szakorvosi dokumentáció kiadásának dátuma,- a súlyos fogyatékosság jellege (végleges vagy ideiglenes),- ideiglenes igazolásnál annak hatálya,- az igazolás kiállításának dátuma,- az igazolást kiállító szakorvos/háziorvos aláírása.
Azoknak az orvosoknak, szakorvosoknak, akik személyi kedvezményre jogosító igazolást állítottak ki 2019-ben, adatot kell szolgáltatniuk 2020. január 31-ig. Az adatszolgáltatáshoz szükséges 19K51-es nyomtatvány a www.nav.gov.hu honlapról letölthető és kizárólag elektronikusan nyújtható be.

Megkezdődött a Kormány által meghirdetett Kisváros Fejlesztési Program kidolgozása. Abony város jövőbeni fejlesztései érdekében kiemelten fontos, hogy már az előkészítési szakaszba is bekapcsolódhassunk.
Pető Zsolt polgármester a mai napon tagja lett annak a munkacsoportnak, melyet szakmai egyeztetéshez állított fel a Települési Önkormányzatok Szövetsége. A polgármester elmondta, hogy továbbra is a helyi gazdaság fejlesztését tartja a kulcsterületnek, ezért elsősorban a helyi gazdaság versenyképesség és a munkahelyteremtés támogatását kidolgozó szakmai csoport munkájában vesz részt. Kidolgozásra kerül többek között a helyi közutak, intézmények, műemlékek, sportlétesítmények, valamint a közösségi rendezvények támogatására vonatkozó javaslat is. A munkacsoportnak ez év április első napjaiban kell átadnia javaslatait a Kormánynak. Várhatóan ez év őszén jelenhetnek meg azok a pályázatok, melyek jelentős fejlesztési forrásokat hozhatnak Abony város számára is.
Január 15-én délután az Abonyi Lajos Művelődési Házban gyűltek össze azon érintett intézményvezetők, akik rendezvényeket szerveznek Abonyban. A megbeszélés szerepel a Humánpolitikai Bizottság munkatervében, mondta el lapunknak Korbély Csabáné a szakbizottság elnöke, aki hozzátette, hogy a megbeszélést vele együtt szorgalmazta Kókai- Dudinszky Mónika gazdasági alpolgármester és Pető Zsolt polgármester is. Korábban az egyes szervezőktől bekérték azokat a rendezvényeket egy felhívás alapján, melyek a 2020-as terveikben szerepelnek. Ezeket összesítették, illetve kiegészítették a programmegbeszélésen. Pető Zsolt polgármester arra kérte a jelenlévőket, hogy a későbbiekben legyenek szívesek részletezni az egyes rendezvényeikre beadott költségigényüket, mert a költségvetés tárgyalásakor ez fontos momentum lesz. Kókai- Dudinszky Mónika gazdasági alpolgármester felajánlotta a segítségét abban, hogy egy táblázatban összesíti a költségigényeket.
Korbély Csabáné a Humánpolitikai Bizottság elnöke lapunknak elmondta, hogy a megbeszélés, melyet ebben a formában a Város történelmében először rendeztek meg, nagyon sikeres volt. „A cél többek közt az volt, hogy összehangolhassuk a rendezvényeinket úgy, hogy ne legyenek ütközések, ne szervezzenek az érintettek egy napra, vagy teljesen ugyanabban az órában programokat. Rendkívül széles a paletta, ez alapján áll majd össze a komplett rendezvényterv. Be fogjuk vonni az egyeztetésbe a civil szervezeteket is, gondolok itt a sportegyesületekre is. Bízom abban, hogy mindenki megelégedésére szolgál majd Abony Város rendezvényterve, melyben oroszlánrészt vállal a kiváló szakmaisággal működő létesítményünk, az Abonyi Lajos Művelődési Ház. A rendezvénytervet a képviselő-testület a költségvetéssel együtt fogadja el.Köszönöm, minden résztvevő segítő támogatását!”- mondta Korbély Csabáné.
Lőrinczy Veronika
Virág István, a MÁV vezérigazgató- helyettese felkérte Kiss Gábort a MÁV pályavasúti területi igazgatóját, hogy tartsanak Pető Zsolt polgármesterrel közösen helyszínbejárást az abonyi vasútállomáson. Erre január 13-án a kora délutáni órákban került sor. A MÁV illetékese rendkívüli módon segítőkésznek bizonyult. A helyszíni bejárás után Kókai - Dudinszky Mónika alpolgármester asszonnyal folytatták tovább a megbeszélést, a Polgármesteri Hivatalban.
A vasúti szakember nyitott volt a polgármester kéréseinek irányában, így számos, az utazóközönséget nagyon pozitívan érintő változás várható a közeljövőben. Az önkormányzat és a MÁV együttműködési megállapodást köt majd, melynek köszönhetően több kisebb- nagyobb felújítást, illetve fejlesztést is végrehajtanak. Így a vandálok megfékezése érdekében a tervek szerint kamerarendszert szerelnek fel. Fontos és aktuális teendő az utasok komfortérzetének növelése érdekében egy váróterem megnyitása. Jelenleg sajnos a váró ajtaja zárva van. Kiss Gábor ígéretet tett arra, hogy az egyik várótermet felújítják, és az ezt követően az utasok rendelkezésére áll majd. A fenntartásról, tisztán tartásról, az állagmegóvásról a helyi önkormányzat segítségével gondoskodnak. Gondot okoz a MÁV állomáson az is, hogy régóta nem vitték el a felhalmozódott lombhulladékot, mely közegészségügyi szempontból sem kedvező. Ennek elviteléről, illetve a bozótos rész kivágásáról, és egyéb területek rendbetételéről is közösen gondoskodik Abony és a MÁV, amennyiben létrejön a megállapodás. Szóba került többek közt az illemhely kérdése is. A régi WC épület elbontásra kerül, a MÁV állomás elől átkerül az ideiglenes illemhely, Pető Zsolt polgármester kérésének megfelelően. Annak lehetőségét is vizsgálni fogja a MÁV, hogy hogyan és hol lehet állandó vizesblokkot kialakítani az állomás épületében. Ezek mellett számos kérdésben egyeztetés történt, a fejleményekről beszámolunk Önöknek!
Lőrinczy Veronika
Tisztelt Lakosság! Együtt, összefogással állítsuk meg a szemetelést, az illegális hulladéklerakásokat az erdeinkben és városunk határában! Amennyiben háztartásában nagyobb mennyiségű hulladék halmozódik fel (mint amit heti/ zöldhulladék és szelektív hulladék esetén havi rendszerességgel elszállít a hulladékszolgáltatási közszolgáltató NHSZ Szolnok Közszolgáltató Nonprofit Kft.) kizárólag engedéllyel rendelkező vállalkozót bízzanak meg hulladékuk elszállításával. Abony vonzáskörzetében az alábbi engedéllyel rendelkező vállalkozások foglalkoznak konténeres sitt, hulladék elszállítással:
Abony Város Önkormányzata ezúton tájékoztatja a lakosságot, hogy amennyiben a háztartási hulladékának, építési törmelékének és egyéb hulladékainak elszállításával hulladékszállítási engedéllyel nem rendelkező „vállalkozásokat” bíznak meg ezen „vállalkozók” sajnos az esetek túlnyomó többségében a határba és erdős területeinkre rakják le a hulladékot szennyezve és károsítva ezzel a lakóhelyünket, környezetünket.
Tartsuk tisztán településünket, vigyázzunk a környezetünkre!
- Adamol Kft Szolnok +36-30/955-8505
- NHSZ Szolnok Közszolgáltató Nonprofit Kft, Szolnok +36-56/511-430, +36-56/511-440
- Duna-Tisza Közi Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft., Cegléd
- Morzsa Fuvarozó Kft. Cegléd +36-30/ 279-2024 , +36-53/ 317-926
Abony Város Önkormányzata ezúton tájékoztatja a lakosságot, hogy amennyiben a háztartási hulladékának, építési törmelékének és egyéb hulladékainak elszállításával hulladékszállítási engedéllyel nem rendelkező „vállalkozásokat” bíznak meg ezen „vállalkozók” sajnos az esetek túlnyomó többségében a határba és erdős területeinkre rakják le a hulladékot szennyezve és károsítva ezzel a lakóhelyünket, környezetünket.
Tartsuk tisztán településünket, vigyázzunk a környezetünkre!
Oldal:
1
2