Abony Város
Szeretettel köszöntjük Önt Magyarország szívében, Pest Megye déli zugában. Budapesttől mintegy órányi autóútra - a 4. sz. fűútvonalon, Cegléd és Szolnok között - található ez a természeti kincsekben, látnivalókban és programokban gazdag település. Reméljük, megtetszik Önnek Országunk eme kicsiny kis szeglete és kedvet kapnak ahhoz, hogy felkeressenek bennünket, és az itt kínált lehetőségek kellemes kikapcsolódási lehetőséget kínálnak mai felgyorsult világunkban. Kellemes olvasgatást, böngészést kívánunk turisztikai oldalainkon.
Városháza
A Polgármseteri Hivatal épülete 1904-ben épült, Jablonszky Ferenc tervei alapján. Az egyemeletes, eklektikus középület földszinti része megépítését követően hosszú ideig üzleteknek adott helyet, közhivatal csak az emeleti részen működött. A közintézményt a felszabadulás előtt Városházának nevezték (pincéjében akkor börtön volt), 1990-ig Tanácsházaként működött, majd a rendszerváltást követően ismét visszanyerte a Városháza elnevezést.
Városi Termálfürdő
A családias környezetben elhelyezkedő családias kialakítású strand nem csak a helyi lakosság, hanem a környező településekről és messze földről érkező vendégek kedvelt pihenőhelye is. A létesítmény kicsi, de rendkívül hangulatos. Kis- és nagymedence, gyógymedence várja a sportolni, megmártózni, pihenni vágyókat. A Strandfürdő területén elhelyezkedő műemléknek nyilvánított patinás kúriában Egészségmegőrző központ kapott helyet. Súlyfürdő, szauna, fizikoterápiás kezelési lehetőség, gyógymasszázs, pezsgő- és ülőfürdő, gyógymedencék kínálják a gyógyulás és felfrissülés páratlan élményét.
Közösségi Ház
Abony Város Önkormányzata támogatást nyert a Lehetőségeink Fő Tere - Abony Város integrált településközpont fejlesztése című KMOP-5.2.1/B-09-2f-2010-0011 azonosító számú pályázaton az Új Széchenyi Terv keretében. A pályázat részeként épül meg Abony Város Közösségi Háza- Komplex kulturális, oktatási, művészeti központja és ezzel egyidejűleg az új Zeneiskola, amely az Önkormányzat önerős vállalkozása.
Kinizsi Városkapu
Kinizsi Magyar Balázsnak - Mátyás hadvezérének vezértársa volt, akit 1472. május 20-án Budán kelt és Báthory István országbíró előtt kötött megállapodásában Magyar Balázs fiává fogadott. Mivel Weseni (Vezsenyi) László királyi főlovászmester fiú - gyermek nélkül halt meg, így birtokai Vásonkővára, Vázsony és a Külső-Szolnok megyei Abony, Paládics, Tószeg, Bög, Kécske, Kürt, Tas stb. faluk az 1473. január 8-án kiállított szabadalmi adománylevél alapján Magyar Balázs tulajdonába kerültek. Leánya Benigna Kinizsi Pál felesége lett, aki felesége jogán birtokolta a területet. Az egykori Kinizsi hagyományokat ápolva, fenntartva épült meg a Kinizsi Városkapu.
2019 június 03 hétfő - 12:00:53     Városi rendezvények      Hozzászólás0

somogyis_tanrok.jpg

Május 31-én került megrendezésre a Városi Pedagógusnap Abonyban. A jeles eseményen a település nagyra becsült köznevelésben dolgozó munkatársait várták nagy-nagy szeretettel egy színvonalas műsorra. 
Nemcsák Károly Jászai Mari-díjas, érdemes művész és Kurkó József "Európa közepén" című zenés-verses produkciója kellemes percekkel ajándékozta meg a közönséget, majd Polónyi Péter, a Ceglédi Tankerületi Központ Tanügy Igazgatási referense köszöntötte a pedagógusokat. A rendezvény során az intézményvezetők, illetve Gulykáné Gál Erzsébet, a Humánpolitikai Bizottság elnökének közreműködésével jutalmazták a jubiláló, illetve nyugdíjba vonuló pedagógusokat.

nemcsk_kroly.jpg

A Gyöngyszemek óvodából Tóthné Lukács Katalin óvodapedagógust 30 éves jubileuma, illetve Major Sándorné, óvodapedagógust 40 éves jubileuma alkalmából, valamint nyugdíjba vonulása alkalmából köszöntöttük.

A Pingvines Óvoda és Bölcsődéből Bálintné Tímár Katalin, óvodapedagógust 40 éves jubileuma és nyugdíjba vonulása alkalmából, valamint Gulyás Ferencné, dajkát nyugdíjba vonulása alkalmából köszöntöttük.
Bálintné Tímár Katalin 1961. július 21-én született Cegléden. Az általános iskolát Abonyban végezte zenei tagozaton. A Szolnok Eü. Szakközépiskola befejeztével a Szolnoki Egészségügyi Intézetben helyezkedett el, majd 1983-tól az Abonyi Bölcsőde gondozónénije lett. A bölcsődei férőhelyek számának csökkentése miatt 1996-ban került az intézménybe. A főiskolai végzettséget munka mellett szerezte meg nagy lelkesedéssel, és annyira belelendült a tanulásba, hogy a diploma kézbevétele után mentálhigiénés szakvizsgát is elvégzett. Munkájában mindig aktív és lendületes volt, mindenben lehetett rá számítani. Ez a lendület kitartott egészen a nyugdíjazásáig. Agilis temperamentuma ellenére az eszközök készítésében és írásbeli munkájában nagyon precíz, türelmes volt. A gyerekek és a szülők is igen jó szívvel gondolnak rá, érezték mindig pozitív szemléletét és hozzáállását. Őrizze meg eddigi vitalitását! Jó egészséget, boldog, harmonikus nyugdíjas éveket kívánunk!
Gulyás Ferencné, Gabika 1961. március 17-én született Cegléden. Általános iskolai tanulmányait a Gyulai Gaál Miklós Általános Iskola zenei tagozatán fejezte be 1975-ben. Ugyanebben az évben jelentkezett Tokajra, ahol a ruházati eladó képzettséget szerezte meg. 1978-ban Abonyban a helyi ÁFÉSZ-nál helyezkedett el, mint ruházati eladó. Egészen 1992-ig ÁFÉSZ-tag és dolgozó volt. 1993 szeptember 1-je óta dajkaként vett részt a Pingvines Óvoda és Bölcsőde életében. Megbecsülték munkáját a szülők és a kollégák egyaránt. Lelkiismeretessége minden fiatal számára példaértékű. Nagyon sajnálja a Garas-féle tagóvoda minden dolgozója, hogy már nem aktív dolgozóként vesz részt a mindennapokban. Kívánunk neki sok-sok egészségben eltöltött esztendőt gyermekei, unokái és párja mellett.

A Szivárvány Óvoda és Bölcsődéből Veresné Barna Enikő óvodapedagógust 25 éves jubileuma alkalmából, valamint 40 éves jubileuma alkalmából Rakitovszky Márta óvodapedagógust, és szintén 40 éves jubileuma alkalmából Sulyok Lászlóné óvodapedagógust, Kalászné Vámos Katalin óvodapedagógust köszöntöttük, akik idén nyugdíjba is vonultak, és Pedagógus Szolgálati Emlékérmet vettek át.
Sulyok Lászlóné 1984-től az Abonyi Szivárvány Óvoda dolgozója, eleinte bölcsődei gondozónőként, képesítés nélküli óvónőként, majd az óvodapedagógusi diplomájának megszerzését követően óvodapedagógusként látta el feladatát. 2003-ban Mentálhigiénés szakirányú pedagógus szakvizsga elvégzését követően az intézményben gyermekvédelmi feladatokat is ellátott, lelkiismeretes munkájával segítve több nehéz sorsú gyermeket, családot. Tanácsaival a nevelőtestület munkáját is segítette. Sikeresen meggyőzte a nevelőtestületet a jelzőrendszer működtetésének fontosságáról. Több évig tagja volt a Minőségirányítási TEAM-nek, több dokumentum kidolgozásában is részt vett. Sok fiatal kolléga pályakezdését segítette szakmai és módszertani útmutatásaival. Munkáját a gyermekek feltétel nélküli szeretete, elfogadása jellemezte. Tudását, ismereteit folyamatosan szinten tartotta, bővítette, olvasással, továbbképzéseken való részvétellel. Jó egészséget, boldog, harmonikus nyugdíjas éveket kívánunk!
Kalászné Vámos Katalin Óvónői pályáját 1977. augusztusában kezdte képesítés nélküli óvónőként az Abonyi I. számú Óvodában, majd Szolnokon a Liget úti óvodában folytatta munkáját. 1980-ban felvételt nyert a Kecskeméti Óvónőképző Főiskolába, 1982. júniusában óvónői diplomát kapott. Ezt követően 1982. augusztusától az Abonyi Szivárvány óvoda dolgozója lett egészen a nyugdíjazásáig. A diploma megszerzését követő negyedik évben csoportjába került egy Down-szindrómás gyermek. Az akkor még fogyatékosnak nevezett gyermekek ellátását az 1985. évi I. törvény tette lehetővé, de ennek nem volt gyakorlata még az óvodában. Az ezzel járó feladatot új kihívásként élte meg, sok utánajárással, szakanyag áttekintésével oldotta meg a felmerülő problémát. Folyamatosan bővítette szakmai tudását, 1992-ben a Kecskeméti Tanítóképző Főiskola intenzív továbbképzésén vett részt, amely egy módszertani megújító képzés volt. 1993. szeptemberétől 1 éven keresztül vezető helyettesi feladatokat is ellátott. 1998. áprilisában megpályázta az intézményvezetői álláshelyet, aminek eredményeként szeptembertől már függetlenített vezetőként dolgozott tovább. Vezetői feladatai között kiemelt szerepet szánt a gyermekek mindenek felett álló érdekeinek képviseletére. Az óvodai csoportok mellett 1996. óta egy bölcsődei csoport is az intézményhez tartozott. Tíz évig volt a Pest Megyei kisrégió bölcsődei koordinátora. A Comenius I. minőségirányítási program kiépítése kapcsán, hogy ismereteit bővítse, ECDL Start vizsgát tett, mely rendkívül hasznosnak bizonyultak a Minőségirányítási TEAM működtetésében. 2012. tagja volt az EURON Tanácsadó és Szolgáltató Kft. óvodavezetők munkaközösségének. Továbbképzéseken, szakmai napokon, konferenciákon megszerzett ismereteit rendszeresen megosztotta kollégáival. Intézményvezetőként és óvodapedagógusként is maximális elvárásai voltak mind önmagával, mind a dolgozókkal szemben! Jó egészséget, boldog, harmonikus nyugdíjas éveket kívánunk!

Az Abonyi Montágh Imre Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Óvoda és Általános Iskolából Récsi Istvánné, dajkát 25 éves jubileuma alkalmából köszöntöttük, továbbá Dóra Anikó a Ceglédi Tankerület dicsérő oklevelét vette át kiváló szakmai munkájáért. Ezt az elismerést azok pedagógusok kapják, akik munkájuk mellett a tehetség gondozásban, felzárkóztatásban kiemelkedő munkát végeztek a 2018-2019-as tanévben.

A Bihari János Alapfokú Művészeti Iskolából Petrucz Györgyöt köszöntöttük 30 éves jubileuma alkalmából, valamint Dr. Gajdos István Józsefet, aki 40 éves jubileumát és nyugdíjba vonulását ünnepelte, valamint a Ceglédi Tankerület dicsérő oklevelében részesül kiváló szakmai munkájáért. Fazekas-Tatár Csilla, Csáki Kálmán és Búzás Dóra a Ceglédi Tankerület dicsérő oklevelét kiváló szakmai munkájukért vették át.
dr. Gajdos István József az abonyi Bihari János Zeneiskola trombita tanára, aki négy évtizede tanít az intézményben. Munkahelyén kimagasló szakmai munkát végez. Pályafutása során szinte kivétel nélkül minden országos trombita versenyen szerepelt növendéke a zalaegerszegi döntőben.   Zenei pályára több növendéket készített fel. Egyik legkiválóbb tanítványa Tarkó Tamás, az EWALD QUINTETT trombitása, Liszt- díjas művész. Az elmúlt években, illetve a jelen tanévben is több beiskolázó növendéke került be Budapestre, a Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskolába, és a Szent István Király Zeneművészeti Szakgimnázium. Növendékei rendszeresen verseny győztesek, a zeneiskolai országos szakmai versenyeken kiváló eredményekkel öregbítik a Bihari János Zeneiskola hírnevét! Több, mint tíz évig volt meghatározó karmestere és betanító tanára a fúvós zenekarnak. Hangszerelt, kottázott, szólamokat tanított be, vezényelt.
Zenekari eredményei:
  • Országos Zenekari Verseny: 3 db I. hely
  • 1986. Hammelburg: I. hely, Rostock: I. Ezüst Griff díj
  • 1987. Nerpelt: II. hely
  • 1989. Kerkrade Fúvószenekari Olimpia kategóriájában II. hely
  • Minősítés: Kiemelt Arany Diploma
dr. Gajdos István József a rendszerváltás utáni időkben lett Abony Város első polgármestere, 16 évig töltötte be ezt a posztot. Munkájával, kiemelkedő jelentőségű tevékenységével általános elismerést szerzett, amely egyértelműen hozzájárult a település fejlődéséhez, értékei megóvásához, polgárai életkörülményeinek javulásához, a város jó hírnevének öregbítéséhez. Köztiszteletben álló személyiség.
Eddigi kitüntetései, elismerései:
  • Miniszteri dicséret (1983 és 2010)
  • Magyar Köztársasági Arany Érdemrend
  • Honvédelemért kitüntető érem III. osztálya
  • Abony Város Közoktatásáért (2012)
  • „ Abony Város Díszpolgára” cím (2017)

A Somogyi Imre Általános Iskolából Berkesiné Nagy Mariann, pedagógust, Gönczölné Mádi Friderika, pedagógust, Pászti Zsuzsanna, pedagógust 30 éves jubileumuk alkalmából, valamint 40 éves jubileumuk alkalmából Feke Miklósné, pedagógust és Kovácsné Barta Éva, pedagógust köszöntöttük, aki nyugdíjba vonulását is ünnepelte, és Batta Lajosné, pedagógust, Pálinkás Julianna, pedagógust és Jágerné Farkas Mária, hivatalsegédet, akik szintén nyugdíjba vonultak. Lassú Zsuzsanna, Ács-Balogh Márta, Farkas-Földi Anikó, Dányiné Parti Ágnes, Szabó Linda, Petrezselyem Anita, Nagy Józsefné, Csaba Józsefné valamint Batta Lajosné és Pálinkás Julianna a Ceglédi Tankerület dicsérő oklevelét vette át.
Kovácsné Barta Éva 40 éve tanít a közoktatásban. 1979-től 1987-ig az abonyi Központi Napközi Otthonban, majd tanítóként a Somogyi Imre Általános Iskolában végezte hivatását, a kisgyermekek tanítását. Egészséges tudásvágya, odaadó munkája alapján a tantestület és az iskola vezetői egyaránt elismerték tevékenységét. A tantestület több ízben választotta meg munkaközösség-vezetőnek. Oktató-nevelő és pedagógiai irányító munkája alatt kollégáival együtt tudatosan építette az alsó tagozatos munkaközösséget. A szülők a beiskolázási körzeten belül és kívül szívesen íratták gyermekeiket Éva nénihez a Somogyi Imre Általános Iskolába. Munkájában a magas követelménytámasztás a gyermeki szeretettel párosul. Tanítványai évek múltán is tisztelettel, elismeréssel beszélnek személyéről, munkájáról. A közösségi nevelés fontossága, nemcsak mint napközi otthonban tanító pedagógust, hanem mint osztálytanítót is végigkísérte a pályáján. A tanórán kívüli tevékenységben kreativitásával emelkedett ki. Tanítványait a délutáni szakkörökön vezette be a különböző kézműves technikák világába. Tisztességre, becsületre nevelt. Fontos volt számára, hogy tanulói mindent saját maguk tapasztaljanak meg, fedezzenek fel. A lemaradókkal, nehezen tanulókkal szabadidejében is foglalkozott, számára soha nem volt „elveszett” gyermek. A változással, fejlődéssel érkező új módszerekre nyitott. A továbbképzések széles spalettáján fejlesztette módszertani tudását, amelyet beépített a tanóráiba. Nyitott mások véleményére. Személyisége meghatározó a pályakezdő, ifjú pedagógusok számára. Mentortanárként nagy szeretettel és odaadással foglalkozott a tanítójelöltekkel, akik hospitálásra, tanítási gyakorlatra érkeztek iskolánkba. Több évtizedes pedagógiai, nevelési munkája után kívánunk neki hosszú, boldog nyugdíjas éveket.  
Batta Lajos Józsefné, Erzsike 1980 szeptemberétől egy tanévet a Gyulai Gaál Miklós Általános Iskolában tanított, majd 1981 szeptemberétől a Somogyi Imre Általános Iskolában végzi kiváló munkáját. 1982-ben a Zsámbéki Tanítóképző Főiskolán szerezte meg tanítói diplomáját, és hozzá orosz szakkollégiumot. 1992-ben beiratkozott a szegedi Juhász Gyula Tanárképző Főiskola német nyelvtanár szakára, ahol is 1995-ben tanári diplomát kapott. 1997-ben a debreceni Kossuth Lajos Tudományegyetem informatika tanári szakán kezdte tanulmányait, és 2000-ben vehette kézhez informatika középiskolai tanári diplomáját. Érdeklődése sokrétű, diplomái megszerzése óta is rendszeresen igényli a módszertani újdonságok, formák megismerését. Továbbképzéseken szívesen vesz részt. Minden olyan alkalmazható újdonságot, amely az intézményünkre adaptálható, a kollégáknak átadja, segítve ezzel munkájukat. Az iskolai pályázatok készítésében és megvalósításában is szívesen részt vesz, precíz munkájára mindig számíthatnak. Mint pedagógus, és mint az intézmény ifjúságvédelmi felelőse nagy igyekezettel és szorgalommal végezte munkáját. Az abonyi Humán Szolgáltató Központtal a mai napig napi kapcsolatban van, munkáját a szolgáltató központ dolgozói is elismerik. A Somogyiban töltött idő alatt oktató-nevelő munkája, gyermekszeretete kimagasló volt. Az Intézményben kiemelten foglalkozott a hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatásával. Tanítványai évek múltán is tisztelettel, elismeréssel beszélnek személyéről, munkájáról. Osztályfőnökként példa kollégái számára. Az ő kitartó munkájának köszönhetően több gyermek folytatta tanulmányait az Arany János Tehetséggondozó Programon belül a középiskolákban. Azok a gyermekek, akik korai iskolaelhagyással voltak veszélyeztetettek, többen a HÍD II programon belüli szakmatanulás után térnek vissza régi iskolájukba, és köszönetüket fejezik ki a támogatásért, amelyet Erzsikétől kaptak. Kívánunk nyugdíjas éveire jó egészséget, sok örömet, jó pihenést családja körében.
Pálinkás Julianna egészségügyi szakiskolában kezdte meg középiskolai tanulmányait. 1986-ban Jászberényben tett sikeres államvizsgát tanítói szakon. Akkor már, mint alsó tagozatos pedagógus dolgozott az intézményben. Munkáját 1984. augusztusában kezdte. Tanított általános tantervű osztályokban, ahol igyekezett pótolni a gyerekek tudásbeli hiányosságait, és azokat, amelyeket a gyerekek otthon, a szülői házban nem kaptak meg.  Sok közös élmény fűzte tanítványaihoz. Julika később testnevelés tagozatos osztályba került tanítani, ahol a tehetséggondozás területén segítette tanítványait. Számtalan szövegértés versenyen, szavalóversenyen vettek részt diákjai. Az iskolai karácsonyi és egyéb rendezvényeken örömmel lépett fel tanítványaival. Hagyományt teremtett azzal, hogy hosszú évek óta Somogyis gyerekek köszöntik műsorukkal Nőnap alkalmából az Új világ MgTSZ dolgozóit. Az Intézmény alsó tagozatos gyermekvédelmi felelőse. Rendszeres kapcsolatot tart a gyerekek szüleivel, családjával, illetve a szociális intézményekkel. Empátiája ezekben az években még tovább mélyült. Minden igyekezetével azon van, hogy segítője legyen a hátrányos helyzetű gyermekeknek. Szakmai elhivatottságát bizonyítja, hogy folyamatosan képezte magát, részt vett a továbbképzéseken, bővítette módszertani, szakmai ismereteit. Példa erre, hogy 2016-ban egy újabb diplomát vehetett át, a nyíregyházi egyetemen okleveles pedagógiatanár szakon. A pedagóguspályán eltöltött évtizedek után, kívánunk nyugdíjas éveire jó egészséget és sok örömet családja körében.
Jágerné Farkas Mária az általános iskola elvégzése után Cegléden a Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakmunkásképzőben élelmiszer eladó végzettséget szerzett, majd a Kossuth Lajos Gimnáziumban tett sikeres érettségit. Hosszú éveken át eladóként, boltvezetőként dolgozott, majd néhány évig gyártósori összeszerelő volt. 2012. január 1-jétől hivatalsegédként, takarítóként végzi munkáját a Somogyi Imre Általános Iskolában. Marika nemcsak egyszerűen a Radák úti épület tisztántartója, hanem a benne dolgozó tanítók, és gyermekek pótmamája is volt. Mindig segített, szorgalmával tisztává varázsolta nemcsak az épületet, hanem az épületet körülvevő kertet és udvart is. Mindannyiunk nevében kívánunk nyugdíjas éveihez erőt, egészséget, hosszú boldog életet családja körében.

Idén három abonyi pedagógust: Farády Csillát, Király Borbálát és Tóthné Kocsis Ildikót is az a megtiszteltetés érte, hogy Miniszter Elismerő oklevelet vettek át.

Farády Csilla 1997-ben a szegedi Juhász Gyula Tanárképző főiskolán, matematika-testnevelés szakon végzett. Diplomája megszerzése után az abonyi Montágh Imre Általános Iskolában helyezkedett el, ahol gyógypedagógiai ellátást igénylő tanulókkal ismerkedett meg. Ez inspirálta arra, hogy az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai karán gyógypedagógusi, tanulásban akadályozottak pedagógiája szakos tanári diplomát szerezzen 2004-ben. Munkája során folyamatosan igyekezett képezni magát, több tanfolyamon, továbbképzésen vett részt. 2015-ben leszakvizsgázott tehetségfejlesztő szakterületen, majd 2016-ban mesterfokozatot szerzett testnevelésből. Minősítése alapján pedagógus II. fokozatban végzi munkáját. Jelenlegi munkahelyére a Somogyi Imre Általános Iskolába áthelyezéssel került. Az első években fő feladata a sajátos nevelési igényű és a BTMN-es gyermekek fejlesztése volt. Megismertette a gyerekekkel a LÜK játékot, melynek elkötelezett híve lett.  Innovációival a tantestületet és a tanulók iskolai életét is megszínesíti. 2010-2011-ben részt vett egy drogprevenciós munkában, ahol rendhagyó bemutató órák keretén belül hívta fel a figyelmet a gyermekeinket, társadalmunkat veszélyeztető problémára. Rendhagyó, interaktív drogprevenciós matematika órát tartott a Szandaszőlősi Általános Iskolában, a Szolnoki Szolgáltatási Szakképzési Centrum Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskolájában, és a Szolnoki II. Rákóczi Ferenc Magyar-Német Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában. A diákok hasznos szabadidős tevékenységéhez kapcsolódóan dolgozik abban a teamben, amely előkészíti az iskolai programjaink közé hagyományként beépült „ÖKO-JAM” Projekt napot. Ezen a napon az egész iskola kerékpárral megy a szomszédos településen lévő Kalász-tanyára. A csapatok évfolyamonként más-más logikai, élménypedagógiai, matematikai játékos feladatot kapnak. A Klebelsberg Központ által kiírt pályázat is méltónak tartotta projekt napunkat az elismerésre „Jó gyakorlat” kategóriában. Csilla megalapította a táblajáték klubot, amely a fejlesztést igénylő tanulók tanulmányi eredményében kiugróan pozitív változást hozott. Amióta újabb módszereket vezetett be fejlesztőfoglalkozásain, a tanulók bukási aránya látványosan csökkent.
Király Borbála nagyfokú szakmai felkészültséggel rendelkezik, elkötelezett Abony kulturális élete iránt. Őrzi a város hagyományait, képviseli kultúráját a határokon kívül is. Borcsi 2001-ben végzett az Eszterházy Károly főiskola ének-zene szakán, majd 2016-ban ugyanebben az intézményben szerezte meg okleveles ének-zene tanári mesterfokozatát. Az ELTE Tanárképző Főiskola karán 2003-ban német szakos nyelvtanári diplomát szerzett. Diplomái kézhezvétele óta folyamatosan képezi magát, mindazért, hogy iskolájában ill. a városi rendezvényeken magas színvonalú műsorokat, zenei előadásokat tudjon szervezni, előadni. Rendszeresen részt vesz továbbképzéseken, pl. 2018-ban OperAkadémia az Erkel színházban. 2001-től vesz részt a közoktatási intézmények kulturális életében. Ekkor kezdett tanítani a Kinizsi Pál Gimnáziumban, ahol több éven keresztül vezényelte a gimnázium énekkarát a római katolikus templomban tartott karácsonyi hangversenyeken. Ezeken a zenei estéken – készülődve a karácsonyra - a város lakossága évről-évre megtöltötte a templomot.  A Somogyi Imre Általános Iskolában az ő kezdeményezésére indult a „Nagy karácsonyi hangverseny”, amely ma már megtölti vendégekkel az abonyi kultúra házát. 2012-ben elsőként pályázott kolléganőjével a Határtalanul programba. Negyven hetedikes diákkal Erdélyben, Kenyérmezőn mutatták be a Kinizsi c. darabot. 2015-ben, a nagy sikerre való tekintettel egy újabb Határtalanul program keretében Nagyváradon, Arany János: Rózsa és Ibolya c. színdarabjával léptek fel az erdélyi utazáson, erősítve ezzel nemzeti összetartozásunkat.  A városi rendezvényeken valamennyi oktatási intézmény munkáját segíti, mint szervező és mint fellépő egyaránt. Emlékezetesek a Március 15-i ünnepi műsorok, amelyeket a somogyis diákokkal mutatott be. Elkötelezett híve a diákok kulturális nevelésének. Szabadidejében hátrányos helyzetű gyermekeknek színház- és filharmónia látogatásokat szervez.  Hosszú évek óta zenél az Abonyi Fúvószenekari Egyesület zenekarában, és tagja – a közelmúltban arany minősítést szerzett - Andante városi kórusnak. A fúvószenekarnak nemcsak hangszeres közreműködője, hanem helyettesítő karmestere is. Megalakította a Búzavirág népdalcsoportot nyolc tehetséges tanulóval. Több megmérettetésen vettek részt, ahol a neves zsűritagokból álló bizottság ezüst, és arany minősítéssel ismerte el színvonalas munkájukat. Sokszínűségével emeli nemcsak az intézményünk, hanem a város kulturális életének színvonalát.
Tóthné Kocsis Ildikó 1994-ben szerezte általános iskolai tanári diplomáját az egri Eszterházy Károly Tanárképző Főiskola matematika-fizika szakán. A diploma megszerzése után a Vörösmarty Mihály Általános Iskolában kezdett tanítani. A 90-es évektől a számítógépek egyre nagyobb teret vívtak ki a mindennapi életben. Az oktatásban is egyre nagyobb szerepet kapott, így a tanulókkal el kellett és el kell sajátíttatni az informatika kompetenciákat, megtanítani számukra a helyes, etikus használatot, amelyek segítségével a munkaerő piacon is jobban tudnak érvényesülni. Ebben a kolléganő a kezdetektől nagy szerepet vállal. 1997-ben beiratkozott számítástechnika szakra, diplomáját 2000-ben szerezte meg szintén az egri Eszterházy Károly Tanárképzős Főiskola számítástechnika szakán. 2000 óta tanít a Somogyiban matematikát, fizikát és informatikát. 2013-ban pedagógus szakvizsgát infomédia szakterületen, majd 2014-ben okleveles matematikatanár diplomát szerzett Egerben. A tanítás kezdetén elemezte azon lehetőségeket, igényeket, hogy mivel tudná az iskola addigi profilját színesíteni. A matematika a továbbtanulás területén is nagyon fontos, hiszen 2001-től minden tanulónak, aki gimnáziumba vagy szakközépiskolába jelentkezik központi felvételi vizsgát kell tenni matematikából, és 2002-től bevezetésre került a kompetenciamérés is. Az informatikai ismeretekre pedig a tanulóknak nagy szükségük van. Akkor fogalmazódott meg benne az a gondolat, hogy iskolánkban felső tagozattól kezdve legyen egy olyan csoport ahol a matematikából tehetséges tanulók a matematikát és az informatikát emelt szinten tanulják. Hosszas tervező munka után kolléganőjével kidolgozták az emelt szintű matematika- és informatikaoktatáshoz szükséges célokat, feladatokat, tantervet, és tanmeneteket. A 2003-2004 tanévtől emelt szintű matematika- informatikaoktatás működik intézményünkben. Eleinte az ötödik osztályos tanulók közül választották ki a tehetséges gyerekeket. Informatikából a cél, nyolcadik osztály végére az ECDL-START bizonyítvány megszerzése. Azóta is minden évben 1-1 modulból vizsgáznak a gyerekek egy külső helyszínen. Az egyre nagyobb érdeklődésnek köszönhetően most már első osztálytól indítunk emelt óraszámú matematika – informatika osztályt, ahol a gyerekeknek hetente két órával több matematika és egy órával több informatika órát biztosítunk. Több pályázat készítésében is részt vett. 2001-ben „Számítógép a matematika órán” című pályázattal ösztöndíjat nyertek kolléganőjével. 2007-ben az Abonyban dogozó tanároknak és óvónőknek tartott  - felnőttoktatás keretén belül - tanfolyamot informatikából. Az iskolában a rendezvényekre több alkalommal készített meghívót, karácsonyi képeslapot. Intézményünkben magas a hátrányos helyzetű tanulók száma,  ezért őket segítve, ballagási ajándékként több éven keresztül készítette el kolléganőjével az osztályok tablóit. Munkája során nagy gondot fordít a tehetséggondozásra. Nyolcadikos tanítványa országos első helyezést ért el a Paletta Országos Tanulmányi és Művészeti Versenyen matematikából. Emellett számos matematikaversenyen országos döntőig jutott (Párkereső, Heted-hét Határ Legtehetségesebb Kis Matematikusa, Bólyai Csapatverseny). Intézményünkben az „Őszi Pedagógia Napok” keretén belül bemutatóórát tartott, jelenleg is a reál-munkaközösség vezetője. A munkaközösség tagjaival együtt egy innovációt hoztak létre, kidolgozták és azóta is megszervezik az „ÖKO-JAM” projektnapot. 2012-ben először írt kolléganőjével Határtalanul! Pályázatot, amelyet a későbbi években is több sikeres pályázat követett. Jelenlegi tervei között szerepel a lego-robotika szakkör bevezetése, amelyre mesterpedagógusi programot írt. Mint intézményvezető támogatom programjának megvalósításában.

A Gyulai Gaál Miklós Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolából Szabóné Magyar Éva, pedagógust 25 éves jubileuma és Kovács Gáborné, pedagógust 30 éves jubileuma alkalmából köszöntöttük. Bárány Anikó, Brindzáné Nagy Lilla, Donkóné Kóródi Anna, Fehérné Cseh Zsuzsanna, Gulykáné Gál Erzsébet, Megyeriné Mucsi Magdolna, Tóthné Somodi Ildikó, Kovácsné Prágai Ilona, Kosztolnikné Novák Erika és Mészáros Krisztina a Ceglédi Tankerület dicsérő oklevelét vette át. Dr. Debreczeni Lászlóné, Dr. Ördög Györgyné, Farkas Jánosné, Feke Istvánné és Nagy Andrásné arany, gyémánt, vas és rubin diplomáját vette át.
Dr. Ördög Györgyné Általános- és középiskoláit Abonyban végezte, majd magyar – ének-zene szakos tanári diplomáját Szegeden szerezte 1969-ben. Tanári pályáját az abonyi Gyulai Gaál Miklós Álalános Iskolában kezdte, majd Tiszaföldváron dolgozott öt évig. Miután visszaköltözött Abonyba, a Bihari János Állami Zeneiskolában lett szolfézs tanár, ahol megkapta a „Szocialista Kultúráért” kitüntetést. Véglegesen a zenei tagozat mellett döntött, így áthelyezését kérte a Gyulai Gaál Miklós Általános Iskolába, itt vezette az iskola kórusát, tánccsoportját, szervezője volt a Filharmóniának és Operának.   Gratulálunk az Arany Diplomához és további szép nyugdíjas éveket kívánunk!
Nagy Andrásné Általános iskolai tanulmányait, valamint a gimnáziumot Mezőtúron végezte kitűnő eredménnyel. Az 1964/65-ös tanévre felvételt nyert a József Attila Tudományegyetem Természettudományi Karának matematika-fizika szakára. A következő három évet a Szegedi Tanárképző Főiskolán végezte. 1969-ben kapta meg általános iskolai tanári diplomáját. Tanulmányai alatt a Mezőtúr Városi Tanácstól társadalmi ösztöndíjat kapott. Pályafutását a Mezőtúri Általános Iskolában kezdte, majd három év után Abonyba került, ahol a Gyulai Gaál Miklós Álalános Iskolában nyugdíjba vonulásáig dolgozott. Gratulálunk az Arany Diplomához és további szép nyugdíjas éveket kívánunk!
Dr. Debreczeni Lászlóné Általános iskoláit Jászkarajenőn végezte, majd a Nagykőrösi Tanítóképzőbe járt, ahol 1955-ben megkapta tanítói oklevelét. Pályafutását Kőröstetétlenen kezdte, majd saját kérésére szülőfalujában folytatta a tanítást. Miután családjával Abonyba költözött, férje mellett dolgozott orvos írnokként, majd 1972 szeptemberétől visszatért a tanári pályára és a Gyulai Gaál Miklós Általános Iskola dolgozója lett. Pedagógus munkájáért „Osztályvezetői dicséretben”, „Vezető pedagógus”- és „Kiváló Munkáért” kitüntetésben részesült. Gratulálunk a Gyémánt Diplomához és további szép nyugdíjas éveket kívánunk!
Feke Istvánné Általános iskolai tanulmányait Pándon végezte, majd Cinkotán szerzett érettségit, ahol a tanítóképzőt is elvégezte 1954-ben. Gyakorló pedagógusként kezdett dolgozni az abonyi Gyulai Gaál Miklós Általános Iskolában 1953-ban. A Pedagógus Szakszervezetnek azóta volt tagja. Pályafutása alatt osztályvezetői munkájáért dicsérő oklevelet kapott. 1992-es nyugdíjba vonulásáig volt a Gyulai Gaál Miklós Általános Iskola dolgozója. Gratulálunk a Vas Diplomához és további szép nyugdíjas éveket kívánunk!
Farkas Jánosné (született: V. Tóth Rozália) Kiskunfélegyházán született. Tanulmányait a félegyházi zárdaiskolában kezdte, 1949-ben érettségizett és kapott tanítói oklevelet. Ugyanebben az évben Abonyban a Balháspart dűlői külterületi iskolában kezdett tanítani. Az iskolában a tanórákon kívül énekes, zenés, táncos estéket szervezett, szabadon és szeretetben élt az egész közösség. A jeles napokat is együtt ünnepelték: Anyák napja, Karácsony, Gyermeknap, Farsang, Húsvét stb. Ilyenkor szülőkkel is megtelt az iskola, együtt élték át az emlékezés és ünneplés pillanatait. Együtt dolgoztak. Paprikát és gyümölcsöt szedtek. Az ezért járó keresetből kirándulni mentek. Ezek szervezése, bonyolítása nagy feladat volt, de igazi közösséggé kovácsolt gyermeket, tanítót, szülőt, nagyszülőt. Felnőtt programok is voltak ezen iskolában. A mindannyiunk által ismert Szabó Sándorral több nótaestet szervezett.  Az iskola a Háy-tanyai és Akadémia-tanyai szomszéd iskolákkal jó kapcsolatban volt, több közös rendezvényük is volt. E két iskola tanítója Fekete Sándor és Csák Ferenc voltak. Farkasné Rozika 1960-ban, a tanyasi iskolák megszűnésétől nyugdíjazásáig a Vasút-úti iskolában tanított és ott is laktak a szolgálati lakásban. A Balhásparti kezdettől a Gyulai Gaál Miklós Általános Iskolában negyven évet töltött. Volt napközis, tanított, gyakorlati foglalkozásokat vezetett, lányokat tanított főzni, kézimunkázni, kertészkedni. 10 éven keresztül munkaközösség vezető volt, sok helyen táboroztatott szeretett kollégáival. Munkája elismeréseként Állami kitüntetésben részesült. Gratulálunk a Rubin Diplomához és további szép nyugdíjas éveket kívánunk!

A Kinizsi Pál Gimnáziumból Vigh Krisztián és Molnár Lászlóné pedagógus a Ceglédi Tankerület dicsérő oklevelét vették át.

Romhányiné Dr. Balogh Edit, Abony Város Polgármestere a pedagógus hivatás fontosságára hívta fel a figyelmet, kiemelve valamennyi közoktatásban dolgozó egész éves munkáját, majd átadta az „Abony Közoktatásáért” díjakat, amelyeket olyan pedagógusoknak ítélnek meg, akik kiemelkedő munkájukkal a település közoktatási életében jeleskednek, illetve jeleskedtek. Az idei évben Habony Istvánné, a Somogyi Imre Általános Iskola nyugdíjas pedagógusa, Horváth Zsuzsánna, a Gyulai Gaál Miklós Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola pedagógusa, Kavecsánszkiné Pál Erika, a Kinizsi Pál Gimnázium igazgatója, Major Sándorné, a Gyöngyszemek Óvoda óvodapedagógusa, illetve Nagy Andrea, az Abonyi Montágh Imre Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Óvoda és Általános Iskola igazgatója részesült ebben a megtisztelő elismerésben.

habony_istvnn.jpg

Habony Istvánné, Marika 1982 óta a Somogyi Imre Általános Iskola pedagógusa, aki ma már megérdemelt nyugdíját tölti. Itt tanította az általa nagyon szeretett kisdiákokat. Mindig színvonalas munkára törekedett, a gyermekek szeretete nagyban hozzájárult eredményes munkájához. Tanítványai rendszeresen részt vettek tanulmányi, mesemondó, versmondó versenyeken, amelyeken igen szép sikereket értek el A 2004-2005-ös tanévben a megyei mesemondó versenyen nemcsak az első helyezést, de Nagykőrös Város Díját, valamint a közönségdíjat is ők hozták el. Ő maga is szervezett megyei mesemondó versenyt iskolájában. A szövegértés és nyelvész versenyeken országos döntőre készített fel gyermekeket. Az Arany János versenyek országos döntőjében diákjai első, negyedik, két alkalommal ötödik helyezést értek el, a kis nyelvész országos döntőjében első, ötödik illetve 9-14-ig lettek helyezettek az évek folyamán. Szívesen indultak rajzpályázatokon is, ahol első, illetve második hellyel gazdagították iskolájuk hírnevét, valamint díszítették azok falait. Tanórán kívül szabadidős programokat is szívesen szervezett osztályainak. Rendszeres résztvevői voltak az iskolai farsangoknak, több városi műsort állított össze és adott elő tanítványaival; nemzeti ünnep, pedagógus nap, karácsonyi műsor. Egyetlen egy évben sem maradhattak el az édesanyák számára készített anyák napi műsorok, melyek kellemes, szeretetteljes megemlékezések voltak. 2008-ban vehette át Pest Megye Önkormányzata által alapított Arany János Pedagógiai Díjat. Jókedvével, pontos, precíz munkájával példa volt nemcsak tanulóinak, kollégáinak is. Egy alkalommal így nyilatkozott: „Életem boldog és harmonikus.” Ez fontos, hiszen emlékezetes szép feladatokra csak boldog emberek képesek. Kiemelkedő munkájáért Abony Város Önkormányzata az „Abony Közoktatásáért” díjat adományozta neki.

horvth_zsuzsnna.jpg

Horváth Zsuzsanna 1956 november 9-én született Abonyban. Iskoláit Abonyban, a Gyulai iskolában, a Kinizsi Gimnáziumban végezte kiváló eredménnyel majd 1980-ban, a Bessenyei György Tanárképző Főiskolán biológia-mezőgazdasági ismeretek és gyakorlati szakos tanárként végzett. 1975-től már képesítés nélküli nevelőként dolgozott jelenlegi munkahelyén. 1985-ben kiváló eredménnyel végezte el a Pest-megyei Pedagógus Továbbképző által meghirdetett osztályfőnöki speciális egy éves képzést, majd 1994-ben  Állami Nyelvvizsga Bizottság előtt német nyelvből középfokú nyelvvizsgát tett. 2000-ben közoktatás vezető szakirányú szakképzettséget szerzett. 1997-től igazgatóhelyettesként dolgozott jelenlegi munkahelyén, ezen munkakörben feladata volt tantárgyfelosztás készítés, munkaerő gazdálkodás, órarendek összeállítása, kapcsolattartás a fenntartóval, társintézményekkel. 2012-től tanári beosztásban dolgozik, emellett szakirányú képzéseken vesz részt. Tanári pályafutásában kiemelkedő szerepet kapott a biológia tantárgy. Fontos feladatának tartotta a diákok felkészítését versenyekre, így a „Megyei biológia versenyen való eredményes felkészítésért elismerő oklevéllel jutalmazták. A szülők és munkatársai elismerik munkáját, pedagógiai tudása példamutató mindenki számára. Klasszikus értékeket közvetít a nevelés során, mely a személyiségéből fakad. A biológia tantárgy tanítása mellett osztályfőnökként is kiemelkedő munkát végzett, a szülőkkel való kapcsolattartása is említésre méltó. A tanári pályán eltöltött több évtized során folyamatos tevékenysége, felkészültsége, magas színvonalú szakmai munkája kiemelkedő. Kiemelkedő munkájáért Abony Város Önkormányzata az „Abony Közoktatásáért” díjat adományozta neki.

kavecsnszkin_pl_erika.jpg

Kavecsánszkyné Pál Erika a Kinizsi gimnázium igazgatója. 1987-ben kapta kézhez az első diplomáját Nyíregyházán a Bessenyei György Tanárképző Főiskolán. A következő évben Abonyba költözött. A Gép és Gyorsíró Iskola diákjainak vizsgára való felkészítését végezte, majd a szakközépiskolai oktatás bevezetésével gépírást, üzleti kommunikációt, viselkedéskultúrát tanított. Az évek múlásával a gimnáziumi képzésbe is felvételre került a gépírás tanítása azzal a céllal, hogy a diákok a tízujjas vakírás segítségével könnyebben használják a számítógépet, gyorsabban készítsenek el különböző dokumentumokat. 2002-től igazgatóhelyettes beosztásban dolgozott
2004-ben Pedagógus szakvizsgát tett Tanügy igazgatási szakon az Eszterházy Károly Főiskolán. 2013-tól a Kinizsi Pál Gimnázium igazgatója.
Fontos dolognak tartja és ennek érdekében segíti a diákok, a diákok-felnőttek és a felnőttek közötti jó kommunikációt, szem előtt tartja a tanár-diák kapcsolatokat, kiemelt figyelmet szentel annak, hogy az intézményből kikerülő diákok a mindennapi beszélgetések során méltók legyenek beszélgetőpartnerükhöz, munkahelyükhöz, embertársaikhoz.
Intézményi felelősként aktívan, dinamikusan, és pontosan végzi feladatát minden területen.
A diákok kellemes, biztonságot nyújtó iskolai környezetben tanulhatnak, szép eredményeket elérve ezáltal. Színes programokon, kirándulásokon vesznek részt, többségük komplex középfokú angol és újabban német nyelvvizsgával hagyja el az intézményt.  A tovább tanuló diákok: anglisztika, mérnöki, gyógyszerész, fogorvos, pedagógus, gazdasági informatikus szakokon diplomáznak.
Munkássága alatt sokat tett az intézményért, amely ez idő alatt fejlődésnek indult. Közvetlen személyiségének köszönhetően a pedagógusok és diákok a helyi közösségi életben aktív szerepet vállalnak.
A gimnázium lehetőségeit legjobb tudása szerint bővíti, vezetése alatt elismert középiskolaként szerepel a régióban. Kiemelkedő munkájáért Abony Város Önkormányzata az „Abony Közoktatásáért” díjat adományozta neki.

major_sndorn.jpg

Major Sándorné 1979. augusztus 1-től, munkába lépésétől a Gyöngyszemek Óvoda dolgozója. Okleveles óvónői képesítését 1985-ben szerezte a Kecskeméti Óvónőképző Intézetben, majd 2000-ben az ELTE Bölcsészkarán fejlesztőpedagógusként végzett „kiválóan megfelelt” minősítéssel. Ezzel a tudással nagyban hozzájárult a beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézséggel küzdő gyermekek fejlesztéséhez. A Gyöngyszemek Óvoda azon lelkes pedagógusai között volt, aki közreműködött az intézmény minőségfejlesztési programjának kiépítésében. 2002-ben a COMENIUS 2000. Közoktatási minőségfejlesztési program I. intézményi modelljének kiépítésére létrejött támogató csoport vezetésével bízták meg. 2008-ban sikeresen megpályázta a Gyöngyszemek Óvoda vezetői állására kiírt munkakört. Munkáját lelkiismeretesen végezte – és végzi még ma is – a gyermekek, a szülők és dolgozók nagy megelégedésére. Szakmai képességeit folyamatosan fejleszti, ezzel segítve saját és kollégái mindennapi munkáját. Többször részt vett az Oktatási Hivatal pedagógus-továbbképzési programjain, hogy megszerzett tudását saját maga és kollégái szolgálatába állítsa. 2014-ben a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Műszaki Pedagógiai Tanszék közoktatási vezető és pedagógus-szakvizsga szakirányú továbbképzési szakán tanulmányi kötelezettségeinek eleget téve, sikeres záróvizsgát tett, oklevelet szerzett. Az intézményben, illetve városi szinten is az elsők között volt, aki a pedagógusminősítési eljárásban részt vett, az Oktatási Hivatal követelményeit sikeresen teljesítette. A törvényi előírások betartása mellett az óvodában megkövetelte, és példamutatóan be is tartotta a magas színvonalú nevelői munka ellátását. Felelősséggel, gazdaságtudatosan, humánusan vezette, és irányította az Abonyi Gyöngyszemek Óvodát. Kiemelkedő munkájáért Abony Város Önkormányzata az „Abony Közoktatásáért” díjat adományozta neki.

nagy_andrea.jpg

Nagy Andrea, az Abonyi Montágh Imre Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Óvoda és Általános Iskola igazgatója. 1990-ben diplomázott oligofrénpedagógia-logopédia szakon a Bárczy Gusztáv Gyógypedagógia Tanárképző Főiskolán. 2009-ben végezte a Budapesti Corvinus Egyetem igazgatásszervező alapképző szakát. 1992-től az dolgozik jelenlegi munkahelyén. Az intézmény igazgató helyettesi feladatát 2002-től látta el, 2007-től megbízott igazgató, 2009-től igazgató. A pedagógusi pályán eltöltött évek során folyamatosan képezte magát, végzettségei a teljesesség igénye nélkül: Közoktatásvezető, Igazgatásszervező, Bliss nyelv tanára, Funkcionális hangzavarok tanára, GMP diagnosztika és terápia, Minőségfejlesztési ismeretek a közoktatásban, Mozgókép és médiaismeret oktatása, EU-s pályázatíró projektmenedzser, Boldogságórák elmélete és módszertana, Agresszió- és konfliktuskezelés, A nyelvlökéses nyelés elméleti háttere és gyakorlatorientált terápiája A folyamatosan gyarapodó tudás szakmai munkájának gyakorlását magas színvonalra emelte. Az igazgatók részére szervezett konferenciáknak állandó résztvevője és szervezője is. Pedagógiai munkáját odaadással és hivatástudattal végzi, kapcsolata a diákokkal és a szülőkkel közvetlen, barátságos. A tantestület tagjaival munka és személyes kapcsolata is példamutató, tevékenységét a teljes tantestület támogatottsága kíséri. Vezetése alatt az intézmény nyitottabbá, befogadóbbá vált, a tanulók kiváló eredményeket érnek el országos versenyeken, helyi rendezvényeken vesznek részt. sokoldalú színes egyéniség, szívügye a szép, tiszta beszéd, amelyet sok gyermek köszönhet neki. Elhivatottságával, szakmai tudása, empatikus készsége kiemelkedő. Sokat tett és tesz azért, hogy az értelmileg akadályozott gyermekek és iskolánk társadalmi megítélése városunkban pozitív irányban változzon. Kiemelkedő munkájáért Abony Város Önkormányzata az „Abony Közoktatásáért” díjat adományozta neki.

Abony Város Önkormányzata nevében is gratulálunk a díjazottaknak, illetve valamennyi pedagógusnak, akik munkájukkal hozzájárulnak az abonyi gyermekek fejlődéséhez.

Cikk és fotók: Jandácsik Pál